ULUTEK FİRMALARINDA HEDEF, ULUSLARARASI PAZAR

  • <%=haberItem.BASLIK %>
30 Haziran 2022 Perşembe

ULUTEK Teknopark organizasyonuyla gerçekleştirilen ‘Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma ve Satış’ eğitiminde firmalara yararlanabilecekleri uluslararası dijital platformlar anlatıldı. 

Ticaretin globalleştiği günümüzde ULUTEK Teknopark firmaları ‘Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma ve Satış’ etkinliğiyle birçok önemli konu hakkında bilgi sahibi oldu. Dış Ticaret Eğitmeni/Danışmanı Murat Odacı, “İyi bir satıcının anahtarı, sabır, istikrar ve ikna kabiliyetidir” ifadeleriyle pazarlamanın olmazsa olmazlarını açıkladı.

‘DOĞRU ISRAR, HEDEFE ULAŞTIRIR’
Başarılı satış için öncelikle durum analizi yapılması gerektiğini belirten Dış Ticaret Eğitmeni/Danışmanı Murat Odacı, “İhracat satışlarında yönetim sürecini iyi organize etmeliyiz. Durum analizi sonrasında hedef ve stratejilerimizi belirlemeliyiz. Ardından planlama, uygulama ve denetim konularına dikkat etmeliyiz. Bu aşamaları başarıyla tamamladıktan sonra başarılı bir satıcı özelliklerine de sahipsek hedefe ulaşmamız kaçınılmazdır. Burada önemli olan, doğru ısrardır. Sıradan satıcılar, 1-3 denemeden sonra vazgeçerler ama satışların büyük çoğunluğu istikrarlı ısrar sonucu 7-9 denemeden sonra gerçekleşir” sözleriyle başarılı satış için iyi bir plan ve analiz sonrası istikrarlı çalışma gerektiğini belirtti.

‘GÜÇLÜ YANLARIMIZI FIRSATA ÇEVİRMELİYİZ’
Müşteri ve pazar analizini iyi yaptıktan sonra firmamızın güçlü yanlarına dikkat çekmemiz gerektiğini de belirten Odacı, “Müşteriye malımızı anlatmalıyız. Zayıf yanlarımızı nasıl güçlendirebiliriz? Belirlediğimiz hedefe nasıl ulaşabiliriz? Güçlü yanlarımızla kendimize nasıl fırsatlar yaratabiliriz? Bu gibi sorulara doğru cevapları verdikten sonra satış ve pazarlama konusunda elimizi güçlendirebiliriz. Bu konuda da günümüzde birçok internet sitesi bizlere yardımcı oluyor. Bunlar; www.europages.com.tr, http://tr.kompass.com, www.dnb.com, www.wlw.de www.yell.com, www.telefonbuch.com, www.tradeatlas.com ve www.expodatabase.de adlı platformlardır. Bu siteler sayesinde çok ülkeli ticari rehberlere, tek ülkeli ticari rehberlere, konşimento ve beyanname satanlara, fuar katılımcı listeleri gibi bilgilere ulaşabilirsiniz” ifadelerini kullandı.