ULUTEK'TE İHRACATA YÖNELİK PAZAR ARAŞTIRMASI ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
17 Mart 2022 Perşembe

ULUTEK Teknopark tarafından organize edilen ‘İhracata Yönelik Pazar Araştırması’ konulu webinarda dış ticaret istihbaratının etkin şekilde yapılarak doğru müşterinin bulunması gerektiği mesajı verildi.

ULUTEK Teknopark’taki firmalara yönelik ‘İhracata Yönelik Pazar Araştırması’ konulu webinarda konuşan Trade Atlas İş Geliştirme Müdürü Nevsal Zülküf Alhas, firmaların hedef pazarlara etkin şekilde ulaşabilmeleri için dış ticaret istihbaratını titizlikle yürütmeleri gerektiğini söyledi.

‘DİL BİRLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ’
İhracatın temelinin müşteriyi bulmak olduğunu belirten Trade Atlas İş Geliştirme Müdürü Nevsal Zülküf Alhas, “vaktimizin çok büyük bir kısmını firmalarla temas halinde geçirmeliyiz. Firmalarla mutlaka iletişim halinde kalınmalı. İhracatta ilk bakacağımız yer, mevcut müşterilerimizdir. İhracatın temeli, doğru müşteriyi bulmaktır. Firmanın mevcut durumu, ihracat yaparken çok önemli bir konumdadır. İhracatta dil birliği de oldukça önemli bir etken. Çalıştığımız ekibimiz, hangi yabancı dilleri kullanıyorsa bu dilleri kullanan ülkeleri tercih etmeliyiz. İhracatta diğer bir önemli etken de ülkelere göre hukukun üstünlüğüdür. Yaptığınız işte bir haksızlığa maruz kaldığınızda hukukun üstün olduğu ülkelerde hakkınızı çok kolay bir şekilde alabilirsiniz ama hukukun üstünlüğü yeterince sağlanmazsa haklı olsanız dahi kazanamazsınız. Bu sebeple hedef pazar seçerken hukukun üstün olduğu ülkelerin tercih edilmesi oldukça önemlidir. Ulaşımın denizyolu, havayolu ya da karayolu ile yapılması noktasında da iyi bir analize ihtiyaç var” diye konuştu.

‘MÜŞAVİRLİKLER CİDDİ FAYDALAR SAĞLIYOR’
Serbest ticaret anlaşmaları ile Avrupa’daki herhangi bir ülkeye tarım hariç tüm ürünlerin sıfır vergi ile gönderilebilmesinin mümkün olduğunu da dile getiren Alhas, “106’ya yakın ticaret müşavirliğimiz var. Müşavirimizin olduğu ülkeye ihracat yapmak, bize ciddi anlamda fayda sağlıyor. Zaten müşavirlerin de varlık nedenleri, ihracat yapan firmaların çoğalmasını sağlamak. Hedef pazarları belirlerken o ülkede müşavirimizin olup olmadığına dikkat etmeliyiz. İhracatın temeli, müşteri bulmak ve potansiyel alıcılarla irtibatta kalmaktır” dedi.