ULUTEK Teknopark’taki Yeni Müşteri Bulma ve Elde Etme Teknikleri webinarında, şirketlerin ve ürünlerinin mutlaka hikayelerinin olması gerektiği mesajı verildi.
ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi ve Erdem Karagöz Akademi iş birliğiyle gerçekleştirilen ‘Yeni Müşteri Bulma ve Elde Etme Teknikleri’ başlıklı webinarda Kevin Hogan Türkiye Partneri ve Askıda Eğitim Kurucusu Erdem Karagöz, firmaların yeni müşteri bulma süreçlerini ve elde edilen müşterilerle ilişkilerin nasıl devam ettirilmesi gerektiğini anlattı.
‘NAKİT AKIŞINIZI DOĞRU PLANLAYIN’
Yeni firmaların en önemli probleminin nakit akışını sağlayamadığını dile getiren Erdem Karagöz, “Firmaların en büyük problemlerinden birisi nakit akışının doğru yönetilememesi. Acil paraya ihtiyacı olan Start-up’lar ya da firmalar, müşterinin problemine odaklanmak yerine para bulmaya odaklanıyor ve fiyatları düşürerek bazen de istemeden kaliteyi düşürerek hayatta kalmaya çalışıyor. Bu yüzden önce planın çok iyi yapılması gerekiyor. Yalnız Start-up’lar satışla ilgili hiçbir eğitim almadan, satış ile ilgili sahada hiçbir deneyim kazanmadan ürününe, verdikleri hizmete yazılımlarına âşık olarak işlerinin çok iyi yatırım alacaklarını ve müşteriye ulaşacaklarını düşünüyorlar. Bu iş, bir girişim yönetimi işi; bu iş, satış işi; bir teknik işi. Eğer bu teknikleri öğrenir ve öğrendikten sonra da sabırlı olursanız bu işi yönetmek çok kolay” ifadelerini kullandı.
4 YAŞINDAKİ ÇOCUĞA ANLATIR GİBİ…
Şirketin kendisinin ve ürünün mutlaka bir hikâyesi olması gerektiğini de vurgulayan Karagöz, “Hikâyenizi çok kişiye ulaştırmanız gerekiyor. ‘Neden çıktık, ne yaptık, nasıl bir yolculuk yaptık, hangi kilometre taşlarında nereye vardık?’ Bu hikâyeyi herkesin bilmesi gerekiyor. Peki, hikâyenizi nasıl yazabilirsiniz? Bu hikâyeyi yazmak için önce çok iyi odaklanmalı ve kurgu hikâyenizde sizle benzeşen özelliklerin yer alması gerekiyor. Sonrasında ise bir değer sunmalısınız. Hangi problemi çözüyorum? Ürüne sunduğumuz değer karşı tarafın aradığı değerle eşleşmesi gerekiyor. Bunu anlatırken de 4 yaşındaki çocuğa anlatır gibi basit anlatın. 9-11 kelimelik cümleler kurun. Çok geribildirim alın. Çok iyi dinleyici olun. Karşı tarafın anlayıp anlamadığını sorular sorarak takip edin. Ürüne verdiğiniz hizmete verdiğiniz heyecanı satış kurgusuna da verin. Bunu sağladığınızda işler farklılaşacak” dedi.