ULUTEK FİRMALARINA ETKİLİ İLETİŞİM EĞİTİMİ

  • <%=haberItem.BASLIK %>
15 Haziran 2021 Salı

ULUTEK Teknopark tarafından düzenlenen çevrimiçi seminerde firmalara diksiyon, güzel konuşma ve işyerinde etkili iletişimin önemi anlatıldı.

ULUTEK Teknopark, Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ), Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Bursa Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi (Bursa Uludağ TTO) iş birliğiyle gerçekleşen ‘Diksiyon, Güzel Konuşma, İşyerinde Etkili İletişim’ seminerinde Diksiyon Eğitmeni Seda Çapçı, diksiyonun iş dünyasında başarıyı artıracak çok önemli bir unsur olduğunun altını çizdi.

‘DİKSİYON BİR DİSİPLİNDİR’
Diksiyonun doğru ve düzgün konuşma disiplini olduğunu belirten Diksiyon Eğitmeni Seda Çapçı, “Türkçe’nin ruhu ve bedeni vardır. Bedeni gramer, ruhu ise diksiyondur. Her şeyden önce diksiyon, etimolojik olarak Fransızcadan geçen bir kelime, tam Türkçe karşılığı yok. Genelde ‘Diksiyon, güzel konuşma sanatıdır’ denir. Diksiyon, güzel konuşma sanatı değildir. Sanat kısmı, retorik dediğimiz hitabet kısmıdır. Diksiyon, hangisi olursa olsun bir dili kurallarınca konuşmaktır ve bunun tekniğine verilen isimdir. Herkes güzel konuşmalıdır. Vurgu, tonlama, artikülasyon dediğimiz boğumlama, sesleri doğru üretme, doğru yerlerde duraklama, doğru yerlerde es verme, ulama, doğru nefes alma, diyafram nefesi almadan oluşur. Diksiyon çatısı altında bu ögelerin hepsi bir bütündür. Bu kurallara uyarsak güzel konuşmuş oluruz” dedi.

‘ÖRTÜLÜ MESAJ VERMEKTEN KAÇININ’
Güzel ve etkili konuşmanın iş yaşamında da önemli artıları olduğunu dile getiren Çapçı, “Etkili iletişim becerilerine sahip olmak, hayatın birçok alanında işimize yarar sağlar. Özel hayatımız dışında iş mülakatlarında, iş yaşantımızda güzel ve etkili konuşmanın olumlu artıları çok fazla. İş hayatında daima bir iletişim vardır. Günümüzün çoğunu geçirdiğimiz iş yerimizde başarılı olabilmek için sağlıklı iletişim kurmamız gerekiyor. Eğer iş arkadaşları birbirini doğru anlayamıyor veya müşteri ve çalışan anlaşamıyorsa sağlıklı bir iş ortamı oluşması mümkün değil. Sağlıklı bir iletişim için birey kendini tanımalı, farklı düşüncelere saygı göstermeli ve pozitif yaklaşım tercih etmelidir. Örtülü mesaj vermekten kaçınıp açık ve net olunmalıdır. İş yerinde iletişimin etkin yürütülmesi, çalışma ortamındaki kopuklukları engeller” diye konuştu.