ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde gerçekleştirilen "KOBİ’ler Satışta Nasıl Başarılı Veya Başarısız Olur?" başlıklı çevrimiçi etkinlikte, satış ve etkili iletişim eğitmeni Fırat Çakıcı, KOBİ’lerin satış süreçlerindeki başarılarını artırmaları için hangi yöntemleri izlemeleri gerektiğini ve sık yapılan hatalardan nasıl kaçınılabileceğini katılımcılarla paylaştı.
UZUN VADELİ MÜŞTERİ İ̇LİŞKİLERİ VURGUSU
Fırat Çakıcı, konuşmasında özellikle kriz dönemlerinde KOBİ’lerin satışlarını sürdürebilmeleri için izlemeleri gereken stratejiler üzerinde durdu. "KOBİ’ler için kriz dönemlerinde ayakta kalabilmek, sadece fiyat odaklı düşünmemekle mümkün olur," diyen Çakıcı, satın almacıların fiyat dışında en çok önem verdikleri unsurları detaylandırdı. Kalite, güvenilirlik ve zamanında teslimat gibi faktörlerin, fiyat kadar hatta ondan daha fazla önem taşıdığına değinen Çakıcı, bu unsurları yönetebilen KOBİ’lerin krizlerden güçlenerek çıkabileceklerini belirtti. Çakıcı, "Müşteri, güvenebileceği bir partner arar. Bu güveni sağlayan KOBİ’ler, her zaman bir adım önde olur. Müşterinin ihtiyacını anlamak ve bu ihtiyaca yönelik çözümler sunmak, sadece kriz dönemlerinde değil, her zaman en doğru strateji olacaktır. KOBİ’ler, kısa vadeli çözümler yerine uzun vadeli müşteri ilişkilerine odaklanmalı." dedi.
“MOTİVASYONU YÜKSEK TUTACAK ORTAM YARATILMALI”
Modern ve geleneksel satıcı özellikleri ile ideal bir satış departmanı kurma konularının da ele alındığı etkinlikte, Çakıcı, günümüz satış dünyasında başarılı olmanın müşteri ilişkilerine ve çözüm odaklı yaklaşıma dayandığını vurguladı. "Modern satıcılar, sadece ürünü satmakla yetinmez, aynı zamanda müşteriye değer katan çözümler sunar. Doğru bir satış departmanı, doğru işe alımlar, sürekli eğitimler ve motive edici liderlik yaklaşımlarıyla inşa edilir. Satıcıların performansını artırmanın en etkili yolu, onların motivasyonlarını sürekli yüksek tutacak bir çalışma ortamı yaratmaktır." diye konuşan Çakıcı, satış departmanında başarılı işe alımların, adayların sadece satış becerileri değil, aynı zamanda iletişim yetenekleri ve stresle başa çıkma kapasiteleri de değerlendirilerek yapılması gerektiğini belirtti.