DİJİTAL PAZARLAMA İLE İHRACAT ARTACAK

  • <%=haberItem.BASLIK %>
13 Haziran 2022 Pazartesi

ULUTEK firmalarına dijital platformalar ile ilgili bilgi paylaşımı yapan Kıdemli Dijital Pazarlama Uzmanı Özen Geçievi, potansiyel müşterilere web sitesi üzerinden nasıl ulaşılabileceğini anlattı.

ULUTEK Teknopark tarafından düzenlenen ‘İhracatta Dijital Pazarlama ve Devlet Yardımları’ konulu çevrimiçi etkinlikte iyi bir pazar araştırmasıyla potansiyel müşterilere ulaşabileceğini kaydeden Kıdemli Dijital Pazarlama Uzmanı Özen Geçievi, dünyanın her bölgesine hedef kitle sayesinde erişim fırsatı yakalanabileceğini söyledi.

‘MÜŞTERİYİ NASIL KARŞILADIĞINIZ ÇOK ÖNEMLİ’
Web sitesi kurulurken anahtar kelimeler hakkında özenli ve seçici olunması gerektiğini söyleyen Kıdemli Dijital Pazarlama Uzmanı Özen Geçievi, “Hemen hemen her firma için dijitalde en büyük varlık, web sitesidir. Özellikle ihracat ve ithalat ile uğraşan firmalar için web sitesi, çok daha değerli konumdadır. Web siteleri internetin olabildiği her yerde potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar. İyi bir web sitesi oluşturabilmek için ise iyi pazar araştırmasının yapılması gerekli. Pazar araştırması kısmında rakiplerinizi tespit ederek çalışmaya başlamanız gerekiyor. Rakiplerinizi tespit ettikten sonra web sitelerini analiz etmelisiniz. Tasarım, içerik, ürünleriniz ve hizmetleriniz açısında analiz yapmalısınız. Bununla birlikte web sitesine giriş yapan kullanıcıyı nasıl karşıladığınız ve sonrasında nereye yönlendirdiğiniz çok önemli. Sıfırdan bir web sitesi oluşturuyorsanız minimum 40-50 adet anahtar kelime belirlemeniz önemli. Sonrasında bu anahtar kelimeler üzerinden bazı araştırmalar yaparak web sitenizi zenginleştirebilirsiniz. Web sitesi ya da anahtar kelime analizlerinizde kullanabileceğiniz araçlar ‘Market Finder’, ‘Google Keyword Planner’ ve ‘Google Trends’dir” dedi.

İÇERİK DİLİ İYİ OLUŞTURULMALI
Hedef kitlesi iyi seçilirse dünyanın her yerine rahatlıkla ulaşılabileceğini de dile getiren Geçievi, “Dijital pazarlama çalışmalarında birçok alt başlık olsa da en önemlisi arama motoru pazarlamasıdır. Reklam türleri olarak arama ağı reklamları, görsel reklamlar, alışveriş reklamları ve video reklamlardır. Reklamlarınızda hedef kitlenizi anahtar kelimelerinizle detaylı bir şekilde seçebilirsiniz. Bu sayede reklamını verdiğiniz ürün ya da hizmetiniz konuyla ilgili olan kişi veya kurumlar tarafından daha görünür hale gelebiliyor. Bir diğer önemli pazarlama ise sosyal medya pazarlamasıdır. Sosyal medya hesaplarınızdan yaptığınız paylaşımlarla reklam verebilirsiniz. Paylaşım türlerinizi ve içerik dilinizi belirlemek çok önemlidir. Dijital pazarlamada yapıldığı gibi yine hedef kitlenizi belirleyip reklam verebilirsiniz. Tüm bu çalışmaları tamamladığınız zaman dünyanın her bölgesine hedef kitleniz sayesinde erişim fırsatı yakalayabilirsiniz ve potansiyel müşterilerinizle etkileşim halinde olabilirsiniz. Yaptığınız tüm bu çalışmaların geri bildirimi gayet olumlu bir şekilde sonuçlanacaktır” ifadelerini kullandı.