ULUTEK'TE "KARMAŞA ÇAĞINDA YÖNETİCİLİK" KONUŞULDU

  • <%=haberItem.BASLIK %>
13 Haziran 2022 Pazartesi

ULUTEK Teknopark tarafından organize edilen ‘Karmaşa Çağında Yöneticilik ve Değer Katanlar’ başlıklı eğitiminde yeni dönemde yöneticiliğin nasıl evrime uğrağı hakkında bilgiler verildi.

ULUTEK Teknopark’taki firmalara yönelik ‘Karmaşa Çağında Yöneticilik ve Değer Katanlar’ konulu eğitiminde konuşan Larcon Danışmanlık Kurucusu Burçin Ak, yöneticilik kavramının yolculuğu ve bugünkü yeri konusunda önemli bilgiler aktardı.

‘YÖNETİCİLİK KAVRAMI DEĞİŞİYOR’
Yöneticiliğin artık tek başına yapılmadığını söyleyen Larcon Danışmanlık Kurucusu Burçin Ak, “Yeni dönemle ilgili bilmemiz gereken en önemli şeylerden biri bilginin özgürleşmesi ve küresel pazar şartlarının oluşturulmasıdır. Eğer ki kaynağımız varsa her üretim metoduna, makina parkına, teknolojiye ulaşamamak gibi bir şey söz konusu değil. Bu yüzden de üretim metotları ve teknoloji kullanımı açısından şirketler arasındaki farklar azalmaya başladı. Yöneticilik kavramı evrildi ve artık yapan değil yaptıran, yapılmasını sağlayan kişi haline geldi. Tek başına karar veren değil bu fonksiyonları yerine getiren kişileri yetiştiren, yönlendiren hale geldi” dedi.

‘DEĞERİ OLUŞTURAN ÇALIŞANLARDIR’
Çalışanların bilgiye, doğruya en yakın olan kişiler olduğunu da dile getiren Ak, “Yeni dönem, bir karmaşa dönemidir. Karmaşa döneminde artık değeri yaratanlar makineler değil artık insanlardır. Bu dönem, kontrol edilemez bir dönem. Kontrol edemeyiz ama izleyip önlem alabiliriz. İzlemek için şirketler ve organizasyonlar mekanizmalar geliştirebilir. İzlediğimizde aldığımız çıktılarla önlemler alabiliriz. Sonuçları tahmin edemeyiz ama kontrol sıklıklarımızı azaltarak uyum sağlayabiliriz. Çalışanlar artık değeri esas yaratandır. Bilginin en yakınında olan, en doğru ve en çabuk bilgiyi alabileceğimiz artık çalışanlardır. Lider ve yönetici; bu yeni dönemde çalışanların değer yaratma sürecini destekleyen, onu kolaylaştıran kişi halinde geldi. Bu yeni yönetimsel yaklaşımda yöneticiler olarak şirketin gittiği yolu belirlemek için koyulan hedeflerde, çalışanlarımızın bu hedeflere ulaşabilmesi için motivasyonel etkilerini ve ulaşıp ulaşamadığımızı görmek için de geri bildirim yöntemlerini kullanıyoruz” şeklinde konuştu.