ULUTEK'TE SATIŞLARI ARTIRMANIN TEKNİKLERİ ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
2 Aralık 2021 Perşembe

ULUTEK’te düzenlenen webinarda firmaların, değişen ve gelişen tekniklerine uyum sağlayarak satışlarını artırmasının püf noktaları paylaşıldı. 

ULUTEK Teknopark organizasyonu ile gerçekleştirilen  “İlişki Odaklı Satış Geçmişte Kaldı… Değişen Satış Teknikleri…” başlıklı webinarda, British Trust for Ornithology (BTO) Training Genel Müdürü ve Kıdemli Danışmanı Erhan İmamoğlu, yenilenen ekonomi düzeninde firmaların ihtiyaç duyduğu en etkili satış teknikleri hakkında bilgi verdi.

“BİR TEMAS NOKTASI BULUN”
Firmaların, müşterilerinin beklentilerini karşılayarak bir temas noktası oluşturması gerektiğini belirten Erhan İmamoğlu, “İlişki odaklı satış artık tamamen ortadan kalktı. Satış; teknolojinin günden güne hızlı bir şekilde gelişme göstermesi, ekonomik değişiklikler ve pandemi süreci gibi faktörler kapsamında önemli evrimler geçirdi. Dünya çapındaki dev şirketlerin stratejilerine bakacak olursak, satış liderleri ekiplerinin müşteriye gittiklerinde etki bırakacak bir iletişim kurması üzerine eğilmekte. Müşterinin bir sorunu varsa önünde üç seçenek vardır: firmanız, rakip firma ve statüko koruma. Müşteri bulunduğu konumda kalabilir ya da kendi çözümünü üretmek isteyebilir. Bu noktada da müşteriye elinizden geldiği kadar iyi bir bilgi paylaşmalı ve tercih edilme olasılığınızı artırmalısınız” dedi. 

“PİYASAYA YENİ BİR İHTİYAÇ ÜRETİN”
İnovatif atılımlar ile geliştirilen yeni ürünlerin, satışta büyük bir paya sahip olabileceğini söyleyen İmamoğlu, “Müşterinin göremediği ve aklının ucundan bile geçirmediği ihtiyacı yaratmanız büyük önem teşkil ediyor. Bu ihtiyaç sayesinde, müşterinin aklına bile gelmeyen ve sadece sizde bulunan bir çözümle ürününüzü birleştirme olanağı bulacaksınız. Bu şekilde, sizin sahip olduğunuz bu alanda, tamamen fiyattan bağımsız bir yapıya kavuşacaksınız. Tüm bunların yanı sıra satın alma kararı riskini de içerisinde barındırmaktadır. Bu riski alma sebebinizde kazanmak yoksa kaybı önlemek mi var? Çünkü aldığınız risk sonuç vermezse; zaman, emek ve maliyet unsurları firmanızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. Dolayısıyla görünmeyen bilgiyi tercih etmek, firmanıza her zaman avantaj sağlayacaktır” diye konuştu.