BUTECH YAZILIM KÜMESİ DİJİTAL PAZARLAMA İLE İHRACATINI ARTIRACAK

  • <%=haberItem.BASLIK %>
23 Kasım 2021 Salı

Ticaret Bakanlığı destekli HİSER Projesi kapsamında faaliyetlerini sürdüren ULUTEK Bilişim Kümesi BUTECH üyesi 32 firmanın katılımıyla dijital pazarlama eğitimi gerçekleştirildi. Eğitimde dijital pazarlama araçlarının etkin kullanımıyla firmaların ihracatta önemli avantajlar sağlayabileceği vurgulandı.

ULUTEK Bilişim Kümesi BUTECH tarafından Ticaret Bakanlığı destekli Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (HİSER) Projesi kapsamında düzenlenen Dijital Pazarlama eğitiminde, ihracatta önemli katkılar sağlayacak dijital pazarlamanın etkin kullanımını sağlayacak adımlar anlatıldı. 

Solutionz B2B Marketing firma kurucusu Gökhan Çağatay, dijital pazarlama ve sosyal medya çalışmalarına başlamadan önce yapılacaklardan başlayarak, firmaların sürdürülebilir başarı için dikkat etmesi gereken tüm detaylara kadar bilgilendirmelerde bulundu. Doğru hedefleme yapmanın ve buna ilişkin altyapı çalışmalarının önemine vurgu yapan Çağatay, doğru stratejilerle firmaların ciddi kazanımlar elde ettiğini ifade etti.

“DOĞRU MECRALARDA VAR OLARAK, ETKİN DİJİTAL PAZARLAMA YAPILMALI”
 Hedeflemenin önemine vurgu yapan Çağatay, bunun neticesinde doğru kanallarla hedef kitleye gidilmenin doğru olacağını, aksi halde stratejisiz olarak her platforma var olma stratejisinin sürdürülebilir olmadığı ve beklenenin aksine fayda sağlamaktan çok, firmalara zarar verebileceğini aktardı. Firmaların doğru stratejilerle doğru kanallar kullanarak doğru içeriklerle ve ancak doğru zamanda yapacağı faaliyetlerin fayda sağlayabileceğinden hareketle, stratejinin önemi vurgulandı.

BİLGİYE ERİŞİM, ARTIK ÇOK KOLAY
Dijital pazarlama sürecinin birçok aşamayı da beraberinde getirdiğini söyleyen Solutionz B2B Marketing Kurucusu Gökhan Çağatay, “Bilgiye erişimin bu kadar kolay olduğu günümüzde, müşterilerinizin sizinle çalışmaya ikna olması için gereken verilerin yüzde 90’ı çevrimiçi ortamda bulunuyor. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek için web sitenizde ziyaretçilerin almak istedikleri içeriği ve bilgiyi sunuyor olmalısınız. BUTECH küme firmalarının neredeyse tamamı, B2B odaklı şekilde çalışıyor. Firmalar genel olarak üretim, savunma, finans, hastane, inşaat, tekstil ve perakende sektörlerinde faaliyetlerini yürütüyor. B2B satın alma sürecinde bulunan problem tespiti, çözüm arayışı, alınacak hizmetlerin ya da ürünün belirlenmesi ve tedarik seçimi gibi birçok madde ile ilgili bilgiler internet ortamından edinilebilmektedir. Bu nedenle web sitenizde ziyaretçilere istediklerini vermezseniz; ne kadar doğru ürün veya hizmet de üretseniz müşteriyi kaçırabilir ve ilgisini kaybedebilirsiniz” diye konuştu.

‘LINKEDIN’DE VARLIK GÖSTERMELİSİNİZ’
Firmaların hedef kitlelerini belirlemeden müşterilerine ulaşamayacaklarını da kaydeden Gökhan Çağatay, “Dijital pazarlama stratejileri ve metotları, firmaların müşteri yaklaşımları ve edindikleri bilgiler kapsamında doğru adımlar attıklarında anlam kazanır. Bu nedenle önce kendinize doğru bilgiyi sağlamalı ve pazar hakkında sorular sorup cevaplamalısınız. Rakip analizinizi, rekabet ortamınızı, sektörünüzün duruşunu, birincil ve ikincil hedef kitlenizi belirlemeli ve bu çerçevede aksiyonlar almalısınız. İşletmeler, Linkedin’de varlık göstererek bu sonuçlar kapsamında markalarını öne çıkarabilmektedir. Potansiyel müşterilerinizin kafalarındaki soru işaretlerini aşmak ve mevcut müşterileriniz ile iletişimlerinizi kuvvetlendirerek devam ettirmek için ürün ve servislerinizi bu platformda tanıtabilirsiniz. Erişimlerinizi dünyaya açmak ve iş çevrenizi geliştirmek istiyorsanız Linkedin’deki 200’ün üzerindeki ülkede hedeflediğiniz kitlelere ulaşabilirsiniz” ifadelerini kullandı.