ULUTEK'TE YURT DIŞI HEDEF PAZAR ANALİZİ ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
1 Ekim 2021 Cuma

ULUTEK koordinasyonunda, bilişim sektörü firmalarına yurtdışı hedef pazar analizi ve müşterilerin nasıl belirlenmesi gerektiği konusunda webinar düzenlendi. Etkinlikte veri toplamanın önemine dikkat çekildi.

ULUTEK Teknopark; Dış Ticaret Danışmanı, Eğitmen ve Yazar Hakan Akın’ın katılımıyla, ‘Bilişim Sektörü için Hedef Pazar ve Müşteri Tespiti’ webinarı düzenledi. Akın katılımcılara, hedefledikleri pazarlara nasıl ulaşabileceklerini ve müşteriler hakkında nasıl veri toplayacaklarına dair bilgiler verdi.

‘PANDEMİ, HİZMET TİCARETİNİ ARTIRDI’
Bilişim Sektörü için Hedef Pazar ve Müşteri Tespiti konulu webinar, Hakan Akın’ın katılımıyla ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde gerçekleşti. Hakan Akın, pandemiyle beraber global pazarlara açılmanın büyük önem kazandığı kaydederek “Müşteri araştırması yaparken yararlanabileceğiniz bazı siteler var. Potansiyel hedef müşterileri bulmak çok önemli. Bilişim sektörü, Türkiye’de ve dünyada hizmet sektörü sınıfında yer alıyor. 2019 yılı toplam küresel hizmet sektörü dış ticareti 6 Trilyon Dolar seviyesinde, ürün bazında incelersek dünyada 90 Trilyon Dolarlık bir üretim gerçekleşiyor. Bunun 18-19 Trilyon Dolarlık kısmı ülkeler arası geçiş yapıyor. Yapılan incelemelerde 6 Trilyon Dolarlık hizmet sektörü dış ticareti olduğunu görüyoruz. Yaklaşık 18 Trilyon Dolarlık ürün ticaretinin yanında 6 Trilyon Dolarlık bir hizmet sektörü ticareti gerçekleştiğini görüyoruz. Hizmet sektöründe yüzde 3 küsurluk bir artış olduğunu görüyoruz. Bu tablonun ortaya çıkmasında tabii ki pandeminin de etkileri var” dedi.  

‘İHRACAT HACMİMİZ KÜÇÜK’
Pazar ve müşteri araştırması yaparken iki stratejiye odaklanılması gerektiğini de kaydeden Akın, “Stratejilerden biri pasif olarak nitelendirilen, birilerinin vermiş olduğunuz hizmete ihtiyacı olduğu için talep olarak uluslararası platformlarda dile getirmesi. Ancak bu yapı, kendi içerisinde bir rekabet ortamı yaratıyor. Bir firma yazılım istiyor ve bunu siteler üzerinden duyuruyor. Bunu da pek çok kişi görüyor, herkes teklif gönderiyor. İster istemez bir rekabet yaratılıyor, bazen sadece fiyat toplamak için de talep koyulabiliyor. Bir diğer strateji ise talep toplamadan yazılım sektöründe faaliyette olan ve kendine veri tabanlarına yazılım ticareti yapıyor diye kaydettiren firmaları topluyorum. Talep var mı, yok mu bilmeden tek başıma irtibata geçiyorum. Bununla ilgili veri tabanı sitelerine girerek bilgi edinebiliyoruz” diye konuştu.