SATIŞ VE İLETİŞİMDE FARK YARATILMALI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
16 Eylül 2021 Perşembe

ULUTEK Teknopark’taki firma yetkilileri yeni normal dönemiyle birlikte değişen satış şekilleri hakkında bilgilendirildi. Etkinlikte, satış ve iletişimde fark yaratarak müşterilerin beklentilerine doğru cevap verilmesi gerektiği vurgulandı.

ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi ve Selin Kılıç Eğitim ve Danışmanlık iş birliğiyle ‘Satışın Sonsuz Yolculuğu’ başlıklı etkinlik düzenlendi. 

‘SADECE HEDEF ODAKLI BAKMAYIN’
Satışın bir süreç yönetimi olduğunu vurgulayan Kurumsal Eğitmen, Girişimci ve Kobi Mentörü Selin Kılıç, satışın amaç itibariyle şirketleri büyüten ve geliştiren tek unsur olduğunu dile getirdi. Kılıç, “Konuya sadece hedef odaklı bakılması doğru değil. Sakince yönetilmesi gereken satış sürecinde müşteriyi de çok iyi tanımak gerekiyor. Bu noktada ihtiyaç analizlerini doğru bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Ne kadar akademik bilgiye ne kadar teknik bilgiye sahip olursak olalım günün sonunda esas olan müşteri ve satıştır. Satış dinamiği hayata geçecek ki biz şirketimizin devamlılığını sağlayabileceğiz. Özellikle girişimci firmalardan satışın o sonsuz yolculuğuna uyum sağlamak çok önemli. Şirketini yeni kuran girişimciler satış ve iletişimde fark yaratmalılar. Satış başlığı tamamsa geri kalan her şey düzene girebiliyor” dedi.

PANDEMİ, MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ ETKİLEDİ
Forrester’ın gerçekleştirdiği araştırmayı da katılımcılarla paylaşan Selin Kılıç, “2020 yılının, satın almanın ve satış yapmanın sonsuza kadar değiştiği bir dönüm noktası olarak hatırlanacağı söyleniyor. Yeni normalle birlikte müşterilerin beklentileri de değişti. Müşteri şimdi inovasyon, yenilik, dürüstlük, tutarlılık, değişim ve fark bekliyor. İnsanın her şeyiyle bir varlık olarak ele alınmasını bekliyor. Müşteriye bilgiyi boca etmemek lazım. Önce müşterinin tadına bakmamız gerekiyor. Örneğin bir müşteri inovasyona tamamen karşı olabilir bu durumda dürüstlüğü önceliğine almış olabilir müşteri. Satış alanında hepinizin hitap ettiği bölgeler farklı. Müşteriler, yüzde 60 ile 70 arasında değeri satın alıyorlar. Müşterilerinizin değerlerine dokunmalısınız. Satış fiyatla ilgili değil değer ile ilgilidir. Değer dediğim şey ise müşteriye beklentisini vermektir. Müşteriye satın aldıktan sonrasını göstermelisiniz” ifadelerini kullandı.