PAZARLAMANIN GÜCÜ YADSINAMAZ

  • <%=haberItem.BASLIK %>
13 Eylül 2021 Pazartesi

ULUTEK’te firmalara uluslararası pazarlama ve satış üzerine söyleşi düzenledi. ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde Bursa Uludağ Üniversitesi,Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi ve BVCS Eğitim ve Belgelendirme iş birliğiyle ‘Uluslararası Düzeyde Pazarlama ve Satış Üzerine Söyleşi’ etkinliği BVCS Eğitim ve Belgelendirme Eğitmenlerinden Gülderen Somar’ın sunumuyla gerçekleşti.
Teknoloji ve yazılım firmalarının diğer sektörlere nazaran küresel zincirin her noktasında yer alabileceğini de ifade eden Somar, “Diğer sektörlere nazaran küresel zincirde her noktada siz yer alabilirsiniz. Sizin ortaya çıkardığınız çözümler ve teknolojiler hammadde satanlardan tutun en son kullanıcıya kadar hepsi sizin müşteriniz olabilir. Küresel zincirin içerisinde herkes birbirinin müşterisi. Bu anlamda pazarlamanın gücü yadsınamaz bir gerçek. Bütün teknolojileri herkes hemen hemen kullanıyor. Teknolojik yatırımlara gelmeden önce bu işin ticarileştirilmesinin anlatılması lazım. Eksiklik bir de buradan geliyor. Ama bunu yapması için bu profesörlerin de öyle bir tecrübeyi elde etmesi lazım. Çünkü ticarileşme dediğimiz şey bir kitaptan olacak bir şey değil. Bu, tamamen tecrübeyle olabilecek bir durum” diye konuştu.


‘TAKIM RUHUNU YAKALAMALISINIZ’
Girişimcilerin sürekli olarak bilmeye ihtiyacı ve resmin tamamını görmek için doyumsuz bir arzusu olduğunu dile getiren BVCS Eğitim ve Belgelendirme Eğitmeni Gülderen Somar, “Ne kadar eski şirket olursanız olun, kurumsal dahi olsanız bir müteşebbis firma gibi artık hareket etmek zorundasınız. Dünya çok dinamik. Bu dinamiğe uyabilmek için bir Start-Up gibi düşünmeniz gerekiyor. Kurumsal olarak kurallarınız var ama ileriye giden yol haritanızda mutlaka ve mutlaka Start-Up psikolojisine girilmesi lazım. Yoksa ileriye gitmemize imkan yok. Takım ruhunu yakalamamız gerekiyor. Tek amaç belirlenmeli. Bu tek amaç altında belli bir inovasyonu ticarileştirip o sektörde hakikaten küresel bir isim olabilmelisiniz. Çünkü bir tek şirket bile bunu yapsa dünyada o sektör şaha kalkar” dedi.