YATIRIM STRATEJİSİNDE DOĞRUYA ODAKLANIN

  • <%=haberItem.BASLIK %>
7 Eylül 2021 Salı

ULUTEK’teki firmalara şirket değerleme ve yatırımcıya hazırlık konusunda seminer verildi. Firmaların yatırım stratejisi belirlerken doğru zaman, miktar ve yatırımlara ulaşmak gerektiği vurgulandı.

ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odas, Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi ve Sistem Global iş birliğiyle teknopark bünyesindeki firmalar için ‘Şirket Değerleme ve Yatırımcıya Hazırlık’ etkinliği webinarı düzenlendi. 

‘ŞİRKETLERİN GRAFİĞİNE DİKKAT EDİN’
Şirket değerlemenin şirket değerlerinin matematiksel bir karşılığı olduğunu ifade eden Sistem Global Danışmanlık Vergi ve Finansal Yönetim Danışmanı Başkan Yardımcısı Merve Özdemir, “Şirket değerleme, aslında şirketin el değiştirmesi durumunda ne kadarlık bir değerle işlemin gerçekleşeceğini tespit etmek amacıyla yapılan bir çalışma. Şirketler aslında değerlenmesi gereken finansal bir varlık. Faaliyetleri kimi zaman inişli çıkışlı oluyor, kimi zaman stabil oluyor. Kimi zaman da çok yükselebiliyor. Bu sebeple şirketler, her an değişebiliyor ve bunun izlenmesi gerekiyor şirket sahipleri ve yatırımcılar tarafından. Birçok farklı amaç için şirket değerleme çalışması yapılabiliyor. Örneğin şirketin faaliyetlerini tamamen ya da bir kısmını satması durumunda yapılabilir ya da bazen şirketler performanslarını izlemek için de şirket değerleme çalışmaları yaptırabiliyorlar” dedi.

GERİYE DÖNÜK MEMNUNİYETSİZLİK YAŞANMASIN
Yatırım stratejisi belirlenirken firmalar için en önemli konunun doğru zaman, miktar ve yatırımlara ulaşmak olduğunu vurgulayan ve Sistem Global Danışmanlık Proje ve Kurumsal Finansman Uzmanı Pınar Yaktıyol da “Yatırım yapan kişi ve firmalar gerçekten doğru zamanda, doğru şartlarda anlaşamadığında geriye dönük memnuniyetsizlikler yaşanabiliyor. Firmaların hayat döngüsünü evre evre düşünürsek; fikir, firma doğuşu, gelişim ve ticarileşme, globalleşme ve halk arz evrelerinin her biri için ayrı yatırım stratejileri oluşturulmalıdır. Yatırım fırsatını nasıl yakalayabiliriz? Nasıl sinerji oluşturabiliriz? Gibi soruların cevapları, firmalar ve girişimciler tarafından verilmeli. Sonrasında ise bu cevaplar doğrultusunda ana strateji belirlenmelidir. Fikir aşamasından başlayarak firmaların ilk andan olası yatırım süreçlerine hazırlanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.