TEKNOLOJİYE AYAK UYDURAN İNOVASYON İLE FARK YARATIR

  • <%=haberItem.BASLIK %>
23 Mayıs 2021 Pazar

Ulutek Teknopark’taki eğitimde stratejik inovasyon ile şirketlerin küresel rekabette öne çıkacağı vurgulandı. Eğitimde teşviklerden yararlanmak için izlenmesi gereken yol haritası da açıklandı.

ULUTEK Bilişim Kümesi BUTECH tarafından Ticaret Bakanlığı destekli Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (HİSER) Projesi kapsamında çevrimiçi olarak düzenlenen “İnovasyon Yönetimi” adlı eğitiminde Türkiye Bilişim Derneği Yönetim Kurulu Üyesi, Bilişim ve Dijital Stratejist Levent Karadağ firmaların yenileştirme ve geliştirme süreçlerini yönetebilmesi için önemli bilgiler aktardı. 

’11. KALKINMA PLANINA ODAKLANIN’
Teşviklerden yararlanabilmek için nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini anlatan Levent Karadağ, “Ülkemizdeki teşvikleri, özellikle 11. Kalkınma Planı üzerinden takip etmemiz gerekiyor. Bu planda makroekonomi, sürdürülebilirlik, iş ve yatırım, nitelikli insan ve çevre gibi birçok konu yer alıyor. Projeleri bu konular üzerinden üretmek, faydanıza olacaktır. Kalkınma Ajansı projeleri çok önemli. Hem kurumlara destek veriyor, hem kişilere destek veriyor, hem de proje planlama da çok iyi noktalara geldiler. Yani özgeçmiş nasıl hazırlanır, proje döngüsü nasıl yapılır, projenizin hedefleri nedir, hedef kitlesini doğru belirlemiş misiniz, mantıksal çerçeveniz, sürdürülebilirliğiniz konularını çok iyi kontrol ediyorlar. Yurtdışında bir firmayla da çalışmak istediğinizde sizden aşağı yukarı bu bilgileri istiyorlar. Bu sayede yurtdışından bir start-up firma ile partner olma şansınız çok yüksek oluyor. Bunun dışında Uluslararası UR-GE destekleri, TÜBİTAK ve KOSGEB destekleri var. Burada göstereceğiniz referanslar ve proje yazım şekliniz çok önemli. Bu gereklilikleri yerine getirdiğinizde siz de bu desteklerden yararlanabilirsiniz” dedi.

STRATEJİK İNOVASYON ÖN PLANDA
Teknolojinin artış hızına bakıldığında endüstriyel devrimin hızlı bir şekilde ilerlediğinin de altını çizen Karadağ, “Endüstri 4.0 devrimi çok hızlı bir şekilde ilerlemeye başladı. Özellikle pandemi dönemi, dijitalleşme sürecini hızlandırmada verimli bir süreç olmasına yardımcı oldu. Seneler önce yaptığım bir sunumda bu dönem için e-ticaretin çok ön plana çıkacağını öngörmüştüm. Şu an öngördüğümüz şekilde ticaretin yüzde 90’ı e-ticarete taşındı. Teknolojinin yayılma hızına baktığımızda elektrik 46 yılda, telefon 35 yılda, radyo 31 yılda, televizyon 26 yılda, web 7 yılda yayıldı. Yayılma süreleri gittikçe hızlanıyor. Teknoloji haftalık, günlük süreler şeklinde yayılmaya başladı. Dünyadaki rekabet stratejileri de bu hızdan etkilenip değişmeye başladı. Başlangıçta üretim verimliliği konuşulurken şu an kalite sistemleri üzerinde duruluyor. Teknolojinin hızlı gelişmesi, tüm dünyayı etkilemesiyle birlikte mesleklerin kökenini, iş yapış şekillerini değiştirmesi de stratejik inovasyon konusunu ön plana çıkardı. Tüm firmalar bu teknoloji dönüşümüne ayak uydurmaya çalışarak sürdürülebilirliklerini devam ettirmeyi hedefliyorlar” diye konuştu.