
ULUTEK Teknopark 'İnsan Merkezli Liderlik ve İş yerinde Pozitif Dönüşümün Anahtarı Eğitimi' ile firma temsilcilerini bilgilendirme faaliyetlerine yenisini ekledi.
Toltek Koçluk Kurucusu, ICF Profesyonel Yönetici ve Takım Koçu Seyhan Koçak tarafından ULUTEK Teknopark organizasyonunda verilen İnsan Merkezli Liderlik ve İş yerinde Pozitif Dönüşümün Anahtarı eğitiminde liderlerin dikkat etmesi gereken unsurlar, empati ve iletişim, olumlu takım kültürü oluşturmak ve motivasyon konularında önemli tüyolar verildi.
'LİDERLİK ÖZEL BİR STATÜ DEĞİLDİR'
Çevrimiçi ortamda gerçekleşen ve katılımın yüksek olduğu etkinlikte hem çalışanlara, hem de kurumlara faydalı olmak noktasında hareket ettiklerini söyleyen Toltek Koçluk Kurucusu, ICF Profesyonel Yönetici ve Takım Koçu Seyhan Koçak, eski dünyada yönetici kavramının yeni dünyada liderlik kavramını ortaya çıkardığını belirtti. Koçak, “Bir dönem güç uygulayıcı liderlikten bahsedilirdi. Liderlerin çalışanlarına karşı güç gösterme ve açık sözlü olma eğilimleri çoğu zaman otoriter bir tutum haline gelirdi. Bu da çalışan ve lider arasında iletişim kopukluğunu meydana getirirdi.” sözlerini kullandı. İyi bir liderliği tanımlamak için insan odaklı ve çok yönlü olmak gerektiğini de kaydeden Koçak, “Güç uygulayıcı bir lider, sorumluluk almakta ustayken güven kazanmak konusunda yetersiz kalabiliyor. İmkan sağlayıcı bir lider ise iyi bir dinleyici olabilirken yetki vermekte sorun yaşayabiliyor. Özetle liderler; hem büyük resmi, hem de detayları görebilmelidir. Hem güçlü, hem alçakgönüllü; hem geniş, hem de detaycı olmalıdır. Bir lider kendine odaklanmazsa dümensiz, başkasına odaklanmazsa bilgisiz, dışarıya odaklanmazsa yaşanacaklara hazırlıksız kalır.” dedi.
'BENİ GÖR VE FARK ET' VURGUSU
Bir ekipte en önemli etkinin çalışan ve lider arasındaki duygusal bağdan geçtiğini de vurgulayan Koçak, liderlerin o duyguları iyi derecede yönetip yönlendirmesi gerektiğini vurguladı. Koçak, “Araştırmalara göre çalışanların yüzde 65'i stresi en çok lideri ve yöneticisiyle alakalı buluyor. Bizim bu konuda iyileşmeye gidebilmemiz için birebir ilişkilere ağırlık vermemiz gerekiyor. Daha fazla dinlemeli, iletişim kurmalı ve empati yapmalıyız. Şirket yöneticileri ve liderleri hem iletişimlerini güçlendirmek açısından hem de yeni dünya düzenine ayak uydurmak için toplantı değil de bireysel liderlik eğitimleri ve gelişim programları almalı. Daha çok dinleyeceğiz ve empati kuracağız. İnsanı geride bırakan organizasyonlar bu yeni dünya düzeninin bir parçası olamayacak. Müzik değişince dans da değişir, herkes yerinde sayacağı kalıplardan çıkmalı ve müziğin ritmine göre o dansa eşlik etmelidir.” ifadelerini kullandı.