
ULUTEK’in çevrimiçi etkinliğinde, global teknoloji firması olma yolunda atılması gereken adımlar hakkında katılımcılara önemli bilgiler verildi.
ULUTEK Teknopark’ta Cloud Workbench B.V. (CWB) iş birliğiyle gerçekleştirilen ‘Global Teknoloji Firması Olmak’ başlıklı çevrimiçi eğitimde Cloud Workbench B.V. Genel Müdürü Refik Tuncer, müşterilerin teknoloji firmalarını tercih etme nedenlerini anlattı.
DOĞRU HEDEF KİTLE TESPİTİ YAPIN
Müşteri arayışında doğru hedef kitle tespiti yapılmadan sonuç elde etmenin zorlaşacağını belirten Cloud Workbench B.V. Genel Müdürü Refik Tuncer, “Şirketinizin var olma sebebini orta noktada birleştiren ve yenilikçiliği vurgulamanızı sağlayan, bir sorun karşısında çözüm üreterek geliştirdiğiniz değerdir. Bu değerin çözüme kavuşturulması yolunda oluşturulan hikâyenin müşteri tarafında inovatif bir fikre dönüşmesi, birincil kriterlerden biridir. Strateji kısmında ise gerçekleştirdiğiniz iş kapsamında hedefinizi ve inovasyonu belirledikten sonra stratejiyi buna göre kurgulamalısınız. Bu şekilde pazarlamada yol haritanızı belirleyebilir ve hikâyenizi oturtabilirsiniz” dedi.
MÜŞTERİ SİZİ NEDEN TERCİH ETMELİ?
Müşterilerin çözüm sürecinde firma tercihinde bulunurken aradığı kıstaslara da dikkati çeken Tuncer, “Müşterinin sizi tercih etmesi için ona doğru araçları ve doğru sebepleri vermeniz büyük önem taşıyor. Çünkü problemi olan ve çözüm arayışına bulunan potansiyel müşterinin sizden hizmet alarak aksiyon göstermesi için araçlar ve sonuçlar sunmalısınız. Buna bağlı olarak, projenizin sürdürülebilir kılınması ve firmanızın büyümesi için doğru pazarlama stratejileri uygulamanız ve müşterinizi mutlu etmeniz gerekir” ifadelerini kullandı.