
Girişimcilik ekosisteminin güçlenmesine yönelik çalışmalarını sürdüren ULUTEK Teknopark, firmaların küresel pazarlara erişimini desteklemek amacıyla “E-mail Yazma Sanatı” E-mail pazarlama ve satış iletişimi ile global’e nasıl satış yapılır? başlıklı çevrimiçi bilgilendirme toplantısı düzenledi. E-mail pazarlaması ve dijital satış iletişimi konularında rehber niteliği taşıyan etkinliğin konuşmacısı, Girişimcilik ve Start-up Danışmanı Yücel Kurt oldu. Katılımcılara e-mail üzerinden tanışma, pazarlama ve satış süreçlerinin doğru yönetilmesiyle global satışların nasıl artırılabileceğine dair kapsamlı bilgiler sunuldu.
‘Etkili E-mail kurgusunda ilk adım: Tanışma’
Konuşmacı Yücel Kurt, e-mailin stratejik bir iletişim sürecinin ilk adımı olduğuna değindi. Kurt, “Öncelikle mailin kapsamı tanışmak anlamında olmalı ve tanışma maili, firmamızı ya da hizmetimizi değil, öncelikle ilişkisel bir bağı hedeflemeli. Karşı tarafa ürün ya da hizmetimizi anlatmadan önce bir bağ kurmalı, merak uyandırmalı ve firmamızla ilgili farkındalık oluşturmalıyız. Bu nedenle attığınız ilk mail; kısa, dikkat çekici ve karşı tarafın zaman ayırmaya değer bulacağı bir formatta olmalı. Tanışmanın ardından gelecek maillerde, hizmetin sağlayacağı değerleri marka hikayeleriyle birleştirerek pazarlama iletişimini güçlendirebiliriz. Satış ise bu sürecin en sonunda gelir. Doğru zamanlama ve sade teklifler ile bu süreci başarıyla tamamlamak mümkün.” dedi.
‘E-mailin gücü doğru kullanıldığında çok büyük’
Etkinlikte, e-mail pazarlamasında karşılaşılan yaygın sorunlar ve çözüm önerileri de masaya yatırıldı. Yücel Kurt, teknik terim bombardımanları, dikkat çekmeyen konu başlıkları, uzun ve karmaşık metinler, mobil uyumsuzluk ve başarısız teklif formatlarının iletişim gücünü düşürdüğüne dikkat çekti. Kurt, “E-mailin gücü doğru kullanıldığında çok büyük. Ancak pek çok firma ilk iletişimde teknik detaylarla boğuyor ya da gereğinden fazla bilgi veriyor. Bu da karşı tarafın ilgisini azaltıyor. Bunun yerine; isme özel hitaplar, fayda odaklı kısa başlıklar ve net bir dil kullanılmalı. Özellikle hikayeleştirme stratejileri, okuyucuda merak uyandırarak bağ kurmayı kolaylaştırıyor.” dedi.
4 milyardan fazla e-mail kullanıcısının bulunduğuna değinen Kurt, düşük maliyetle geniş kitlelere ulaşmanın mümkün olduğunu belirterek doğru yapılandırılmış e-mail zincirlerinin firmalara önemli kazanımlar sağlayabileceğini vurguladı.