İhracata Yönelik Pazar Araştırması

İhracata Yönelik Pazar Araştırması

Tarih: 15 Mart 2022 Salı

Saat: 14:00 - 16:00

İçerik: 

  • Hedef pazar araştırması ve ihracat stratejisi nasıl belirlenir?
  • Dış ticarete ilişkin veri kaynakları ve örnekler
  • Trademap verileri üzerinden örnek GTİP ile dünya ticaret hacmi, seyri, ihracat ve ithalat rakamlarının incelenmesi
  • Örnek GTİP ile en çok ihracat ve ithalat yapan ülkelerin verilerinin incelenmesi
  • Hedef pazarın büyüme hızı ve pazardaki ortalama fiyatlar
  • İlgili GTİP'e ait rakip ülkelerin analizi (En çok ihracat yapan rakip ülkeler)
  • Türkiye'nin örnek GTİP ile en çok ihracat yaptığı ve ihracat potansiyeli artan ülkelerin sıralanması
  • Daralan ve büyüyen pazarların tespit edilmesi
  • TÜİK verileri üzerinden hedef pazarlardaki Türkiye'nin ihracat verilerinin değerlendirilmesi
  • Hedef pazarda istenen evraklar, gümrük vergisi oranları, tarife ve tarife dışı engellere ilişkin araştırma yapılabilen resmi veri kaynakları
  • Gümrük birliği ve 3. ülkelerin gümrük vergi oranları, tarife ve tarife dışı engellere ilişkin veri kaynaklarına erişim nasıl sağlanır?
  • Hedef pazar araştırması kapsamında yararlanılabilecek ihracat teşvikleri

Konuşmacı: Nevsal Zülküf ALHAS - Global Business Development Manager

 

Çevrimiçi kayıt için tıklayınız

  • Başlangıç Tarihi 15 Mart 2022, Salı
  • Başlangıç Saati14:00
  • Bitiş Tarihi 15 Mart 2022, Salı

Etkinliklerden Haberdar Olmak İçin
E-posta Listemize Katılın