
ULUTEK Teknopark ve CFECERT iş birliğiyle gerçekleştirilen çevrimiçi toplantıda, Avrupa pazarına açılmayı hedefleyen Teknopark girişimcilerine bilgi güvenliği odaklı bir yol haritası sunuldu.
CFECERT Kurucusu ve Genel Müdürü Ömer Kılınç, Avrupa’daki sertifikasyon süreçleri, regülasyonlar ve ürün-pazar uyumu konularındaki deneyimlerini paylaşarak, start-upların uluslararası pazarda güvenilir bir iş ortağı olabilmeleri için kritik bilgileri aktardı.
GÜVENLİK ODAKLI BÜYÜMENİN ÖNEMİNE DEĞİNİLDİ
Kılınç, Avrupa pazarına açılacak start-upların en kritik ihtiyacının güvenilirlik olduğuna dikkat çekerek, bilgi güvenliği uyumunun artık beklenen bir gereklilik olduğunu vurguladı. “Avrupa pazarı, regülasyon ve denetim kültürüyle öne çıkıyor. Gerekli ihalelerde ve özel sektörle yapılan sözleşmelerde artık veri güvenliği sertifikası talep ediliyor. Günümüzde bu alan, yapay zekâ uygulamalarının entegrasyonuyla birlikte giderek genişlemekte ve yakın gelecekte yapay zekâya yönelik standartların da zorunlu hale gelmesi beklenmekte. Uyum konuları değerlendirildiğinde, Türkiye’den yurt dışına açılacak start-upların iki ayrı boyutta ele alınması gerekiyor: Avrupa standartlarına uyum ve Amerika standartlarına uyum. En büyük pazarımız olan Avrupa ile Amerika’nın her biri kendine özgü dinamiklere sahip ve girişimcilerin bu farklılıkları dikkate alarak stratejilerini şekillendirmeleri önem taşıyor.” dedi.
Bilgi güvenliği, iş sürekliliği ve IT servis yönetimi gibi birçok başlıkta denetim ve bilgilendirme hizmeti sunduklarını belirten Kılınç, “Avrupa’ya açılmanın yeni boyutu güvenlik odaklı büyüme olacak” ifadelerini kullandı.
Avrupa Pazarı İçin Uyum Süreçleri
Avrupa pazarına açılmayı hedefleyen girişimlerin en sık karşılaştığı sorunlar arasında hızlı büyüme sürecinde güvenlik altyapısının zayıflaması, MVP döneminde regülasyonlarla oluşan boşluklar, risk yönetimi ve güvenlik kültürü eksikliği ile müşteri taleplerine hazırlıksız yakalanma olduğunu belirten Kılınç, bilgi güvenliği yol haritası hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Kılınç, “Girişimlerin öncelikle stratejik farkındalık geliştirmesi, risklerini analiz ederek temel politikalarını belirlemesi ve güvenlik kontrollerini hayata geçirmesi gerekiyor. Süreç ve tedarikçi yönetiminin yanı sıra düzenli iç denetimlerle sürekli gelişimin sağlanması önemli” dedi.
Kılınç, Avrupa ve ABD pazarında sahaya inen şirketlerin mutlaka uyum raporları, sertifikasyonlar ve denetimlerle güvenilirliklerini ispatlamaları gerektiğini dile getirdi. Türk girişimcilerin öncelikli hedefinin Avrupa pazarı olması gerektiğini vurgulayan Kılınç, “Bu pazarda başarı için mutlaka standartlara hakim olmak ve uyum süreçlerini yakından takip etmek şart” dedi.