
Ulutek Genel Müdürü Prof. Dr. Mehmet Kanık, Ulutek Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Şener, Türk Ticaret Net Eğitim Koordinatörü Birgül Yanıklar ve proje sorumlusu Burçin Ertük'ün ev sahipliği yaptığı açılışa projeye katılan minikler, velileri ve kalabalık bir konuk kitlesi katıldı.
Ulutek Genel Müdürü Prof. Dr. Mehmet Kanık proje kapsamında öğrencilere robotik, elektronik, yazılım, 3D tasarım, arduino alanlarında gerekli bilgi birikimi kazandırmayı amaçladıklarını belirterek, "Gelişmiş eğitim materyallerinin kullanıldığımız programda 8-15 yaş arası öğrencilerin, uygulama yaparak teknoloji alanında tüketici kalmak yerine, üretici konumda yer almalarının hedefliyoruz. Bu proje ile üreten, paylaşan, farkı kullanan ve kodlayan bireyler yetiştiriyoruz. En önemli kazanımımız öğrencilerimizin bilim ve teknoloji alanında ufuklarının açılmaları ve onların başarıları sonucunda gülen yüzleri.
Her öğrenci atölye çalışmalarında ‘yaparak-yaşayarak’ öğrenecekler. Böylece kalıcı öğrenmeler gerçekleşir. Öğrenciler hayat boyu öğrenme becerileri elde ederler. Bilim ve teknoloji alanında merak, girişimcilik, üretken olma, araştırmacı olma ve keşfetme özellikleri kazandırılacak. Sistematik ve düzenli çalışma alışkanlığı ve düzey bilişsel işlem becerileri uygulamalı olarak kazandırılarak miniklerimizin özgün proje üretmeye teşvik etmeyi amaçlıyoruz" dedi.
Ulutek Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Şener ise hayata geçirilen bu projenin çok önemli olduğunu vurgulayarak, "Bizler teknolojinin yanında çocuklarımız için artık kaçınılmaz hale gelen programlamanın temelini almanın da oldukça önemli olduğuna inanıyoruz. İlki ile başlangıcını yaptığımız programımızı daha da geliştirerek geleneksel hale getirmeyi amaçlıyoruz" dedi.
“ULUTEK MAKER ÇOCUK”
PROJENİN AMACI:
Bursa’nın teknoloji geliştiren ve üreten bölgesi olarak eğitime katkı sağlayarak; yaratan, üreten ve paylaşan bireylerin yetişmesine destek olunacak. Proje kapsamında 8 ila 15 yaş arası 100-120 öğrencinin ‘KENDİN YAP’ kültürü ile uygulama yaparak teknoloji alanında tüketici kalmak yerine, üretici konumda yer almaları hedeflenecek.
İÇERİĞİMİZ:
ULUTEK MAKER ÇOCUK’da öğrenciler robotik, elektronik, lego robot, yazılım, 3D tasarım, arduino gibi teknoloji atölyelerine katıldıktan sonra kendi yetenek ve becerileri doğrultusunda kendilerine özgü projelerini gerçekleştirme imkânı bulacaklar. Robotik atölyesinde her ders farklı bir robot projesi yapmayı, elektronik atölyesinde belli temalı devreleri, 3 D tasarım atölyesinde 3D yazıcıdan çıktı alabilecekleri ürünleri tasarlamayı, Arduino atölyesinde belirlenen projeleri yapmayı ve yazılım atölyesinde ise bilgisayarın çalışma, programlama mantığını ve kodlamayı öğrenecek ve çocuklarımız devam edecek bu programlar ile ilgi duydukları konularda donanımlı hale gelme imkânı elde edecekler.
KAZANIMLAR:
· En önemli kazanım, teknolojiyi tüketen değil üreten çocuklar için doğru bir dönüşüm sağlamak.
· ‘Yaparak-Yaşayarak’ öğrenme sağlanır, böylece kalıcı öğrenmeler gerçekleşir.
· Öğrenciler hayat boyu öğrenme becerileri elde ederler.
· Teknoloji ve yazılım alanında ufukları açılır.
· Bilim ve teknoloji alanında merak, girişimcilik, üretken olma, araştırmacı olma ve keşfetme özellikleri kazandırılır.
· Farklı alanlarda bilgi sahibi olma ve tecrübe kazanma sağlanır.
· Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Yazılım ve Matematik alanlarında uygulama yapılması sağlanır.
· Sistematik ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandırılır.
· Üst düzey bilişsel işlem becerileri (analiz, değerlendirme, problem çözme, mantıksal düşünme) uygulamalı olarak kazandırılır.
· Özgün ve yaratıcı proje üretmeye teşvik sağlanır.
EĞİTİMCİLER:
Programda yer alacak eğitimciler bu alanda deneyimli, Tubitak destekli programlar yürüten, Uluslararası konferanslarda yer almış, eğitimlerini yurt dışında tamamlamış profesyonel bir ekipten oluşuyor.
NEDİR MAKER HAREKETİ?
‘KENDİN YAP’ kültürü ile toplumun teknoloji kullanarak üretime dahil edilmesi yani MAKER HAREKETİ dünyada her alanda kendini göstermekte. Bilgisayar yazılımlarından, 3 boyutlu yazıcılar ile yapılan teknolojik ürünlere, robot yapımlarından, tahta oyuncak yapımlarına kadar her türlü üretimi artık MAKER’lar çok kolay bir şekilde - kendileri - yapabiliyorlar. Eskiden zor olan prototip üretimleri yerine artık kişisel 3 boyutlu baskı gibi yeni teknolojiler, Arduino gibi mikro denetleyiciler ile üretmek artık çok kolay hale geldi. Bu hareket sadece üretmek ile sınırlı kalmamış, zaman içinde hareket geliştikçe maker ürünlerinin sergilendiği platformlar da oluşturulmuş.
NEDEN MAKER ÇOCUK?
“Maker ruhu; öğrenciye deneyim yaratarak, başarı ve başarısızlığı tattırarak, öğrencinin potansiyelini dışarıya çıkaracak proje tabanlı bir öğrenme ve öğretme biçimidir.”
Bizler bu projeye başlarken uzun soluklu bir program hayal ettik ve ‘MAKER ÇOCUK’ olarak projemizi başlattık. Çünkü gelişen yeni yüzyılda teknolojiyi kullanan, dijitalleşme birikimi ve kodlama becerisi yüksek bir bireyin hangi mesleği seçerse seçsin, kariyerinde diğer meslektaşlarına göre ön almasının kuvvetle muhtemel olacağına inanıyoruz. Bu yüzden çocuklarımıza bu program dahilinde vereceğimiz bilgiler çok kıymetli. Bundan 20 yıl öncesine kadar günümüzde popüler olan mesleklerin çoğunun adı bile henüz konmamıştı. Yeni teknoloji alanlarda çalışan mesleklerin hiçbiri geçmişte tanımlanmamış ve akademik unvandan geçmemişti. Ne Nanoteknoloji Mühendisleri, ne Moleküler Biyoloji ve Genetik Mühendisleri, ne Bioyakıt Ürün Geliştirme Müdürleri, ne Bilgi Teknolojileri Danışmanları, ne Web Tasarımcılar, ne Sosyal Medya Yöneticileri, ne Mobil Yazılım Uzmanları, bloggerler vb. meslekler vardı. Günümüzden 15-20 yıl sonra ise mevcut mesleklerin belki yarısı kaybolacak, yerine hiç tanımını bile bilmediğimiz teknolojiler ve bunları kullanan işler ortaya çıkacak. Gelişen yeni yüzyıl teknolojisi ile popüler olacak meslekleri, bugünden öngörmek oldukça zor. Ancak önümüzdeki döneme ilişkin herkesin üzerinde mutabık olduğu bir husus var ki o da teknoloji, dijitalleşme ve kodlama becerisinin rekabet ve verimliliği arttırması yönünde olacağı.
Ülkemizde 9-17 yaş arası öğrenciler günlük zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar başında geçiriyor. Bu değerli zamanın verimli geçirilmesi kadar yetenekli bireylerin teknoloji ve yazılım alanında yetiştirilmesi de gerekiyor. Atölyelerimiz ile çocuklar, öncelikle bilgisayarın ne olduğunu, hayatlarında neleri kolaylaştırdığını ve ne amaçla kullanıldığını öğrenecekler. Bu, çocukların bilgisayara bakış açısını değiştirecek. Devamında ise yapabilecekleri şeyleri gördüklerinde üretmenin onları ne kadar mutlu ettiğini fark edecekler. Daha sonraki programlarımızda programlama ve kodlama üzerine eğitimlerimiz yoğun bir şekilde devam edecek. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından bilgisayar kodlama derslerinin ilkokul ders müfredatına alınması için çalışmalar başlatıldı. Bizler de ULUTEK MAKER ÇOCUK hareketi ile yapacağımız programlar ile çocuklarımızı ilk aşamada CODER-programlayıcı, MAKER-uygulayıcı ve en sonunda da HACKER-sorgulayıcı aşamalarına getirerek onların, bilgisayarı en iyi ve en doğru şekilde kullanan bireyler haline gelmelerini hedefleyeceğiz.
Ancak bu seviyede teknoloji üreten bir ülke olabileceğiz….
PROJE HAKKINDA:
Bu yaz yapacağımız program ile bizler bu konuda deneyim kazanacağız, talepleri görerek, hangi alanda ne gibi konularda eksikliklerimiz var bunu anlayacağız. Sonrasında ‘MAKER’ hareketini çocuklarımız için teknoloji ve bilişim alanında nasıl genişletebileceğimize bakarak bu konudaki en son teknolojileri ve eğitim materyallerini takip edeceğiz ve bunları çocuklarımıza sunacağız. Daha sonrasında ise bize gelen talepler ile yetinmeyip, bize ulaşamayan yada maddi imkanları olanak vermeyen çocuklarımız için sosyal sorumluluk kapsamında bir program oluşturacağız. Tüm bunları yaparken asıl hedefimiz ise kendi eğitimcilerimizi yetiştirerek eğiticinin eğitimlerini vermek ve Bursa’ya yeni eğitimciler kazandırmak olacak.